2004-03-30

Annat

Allt i livet handlar inte om att få eller inte få barn, även om man skulle kunna tro det ibland. På den här sidan tänker jag skriva kort om andra saker. Ni kan redan nu bereda er på att bli plågade med bilder från min trädgård.

Trädgården
Julrosen blommar, den borde heta marsros istället, för till jul har den då aldrig blommat. Fiskarna har överlevt ännu en vinter under isen (precis som jag, haha). Det är kallt i vattnet så de är lite slöa än så länge, men digestivekex är tydligen värt att komma upp till ytan för.

Helga läser
Har just börjat på Den hemliga historien, den verkar mycket lovande. Läser också Tintin, köpte en hög album på bokrea för 45 :- styck för att ersätta mina sönderlästa från barndomen. Jag hade glömt hur roliga de var! Skrattar framför allt åt kapten Haddock, men också åt professor Kalkyl. Numera umgås jag med ett flertal lomhörda äldre släktingar vilket skänker ett extra komiskt skimmer åt Kalkyl. Anfäkta, anamma och regera!

Helga tittar på TV
Six feet under. Favoritserien just nu. Den är bisarr och underbart mänsklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar