2005-01-30

Bättre

Sedan i fredags mår jag lite bättre. Då var jag på en fejkad jobbintervju som gick riktigt bra. Jag fick bekräftat att mina ansökningshandlingar är bra, mina meriter är bra, och jag gör bra ifrån mig på intervju. Det handlar "bara" om att ha lite tur. Att jag inte har kommit på intervju ännu beror troligen på att konkurrensen är så stor. Så förr eller senare borde det lossna. Jag hoppas att det blir förr.

Igår var vi dessutom på mycket trevligt kalas hos kompisar, med en massa nya människor. Det var inte heller fel.

Imorgon opereras jag, och jag är lite nervös. Jag har följt instruktionerna och duschat nu ikväll, och bytt lakan och handdukar. Efter midnatt får jag inte äta något. O och jag pratade idag om vad vi kan få för besked. Det bästa vore att få veta att läkaren hittat lite endometrios, som kanske kan ha orsakat barnlösheten, och att han har kunnat ta bort den direkt. Det näst bästa vore att jag inte har endometrios alls. Det värsta scenariot är att jag är full av endometrios och måste nedreglera i sex månader. Med tanke på hur jag brukar må då och med tanke på hur jag mådde tidigare i veckan är jag allvarligt rädd för det alternativet.

Men, den dagen den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar