2006-04-26

Skugge får mig att spy

Senaste hatobjektet: Linda Skugge. Förutom att hon är allmänt överskattad och gapig och skriver dåligt, är hon nu dessutom gravid. Med nummer tre. Visserligen avskyr jag (nästan) alla som lyckas bli gravida, men extra provocerad blir jag av Skugge. Hon har i krönika efter krönika ömkat sig och kallat sig infertil, och har dessutom medverkat i antologin Längta barn. Hennes gnöl väcker min tävlingsinstinkt. Lindastumpan, tänk inte ens på att ställa upp i Pain Olympics mot mig. Du har tre barn. Plats i hörnet och var jävligt tyst, glad och tacksam.

Men hennes totalt omotiverade gnällighet är inte nog, nu har hon dessutom startat en betalblogg där man kan följa "saker som växer", både i hennes trädgård och i hennes mage.

Kräk, kräk. Trädgård har hon också. Subba.

2 kommentarer:

  1. Kan inte mer än instämma.
    Kräk.

    SvaraRadera
  2. instämmer jag med. Fy vad irriterande människan är!

    SvaraRadera