2006-10-13

RESBESKED!

Idag kom det! AC ringde vid halvelvatiden för att berätta att Q nu är klar att lämna landet vilket innebar att de ville att vi skulle åka inom en vecka. Febril aktivitet utbröt och en stund senare hade vi biljetter bokade. Vi åker på tisdag den 17 oktober och kommer hem den 31 oktober. Då är vi tre.

Nu snurrar det rejält i våra huvuden. Vi springer om varann och skriver listor på saker som ska handlas, måste fixas, inte ska glömmas. Båda är vi förkylda och lite magsjuka. Men vi försöker strunta i det.

Jag som har gnällt varje dag över jobbet inser att det nu återstår en (1) dag att jobba innan jag försvinner in i den så efterlängtade och mytomspunna mammaledigheten. Vi har ännu inte bestämt hur länge jag ska vara hemma, det blir minst ett halvår men inte mer än ett år.

På sätt och vis är vi så förberedda som det bara går, vi har längtat och väntat så länge. Samtidigt är vi tagna på sängen, vi trodde att beskedet skulle dröja minst ett par veckor till. Nu är det mycket att ordna med.

Skönt att Q är välekiperad åtminstone.

19 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! JUBEL! VAD UNDERBART!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa att det äntligen är dags. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Underbart!!!

    Jag blir så hjärtligt glad!

    Kram, kram, kram!

    GRATTIS

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis, grattis!!! Vilken rolig resa som väntar er. Snart får du lägga lille Q i sin egna lilla säng och prova alla de där små kläderna du köpt.

    kram
    Malva

    SvaraRadera
  5. En doldis här som är oerhört glad för er skull! GRATTIS och ha en underbar resa! / M

    SvaraRadera
  6. Jättegrattis!!!
    Vad kul!
    Snart, snart får ni träffa er lille Q, det är så underbart att jag får tårar i ögonen.
    Ha det så fantastiskt i Korea och försök att njuta lite där också!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Världens största grattis!

    Det är ofattbart!!!!! Så som ni har längtat, tänk att det ÄNTLIGEN är er tur att bli föräldrar.

    Njut av resan över och vistelsen där, även om det säkert är näst intill omöjligt. Så fort ni har fått lille Q i er famn blir livet aldrig mer detsamma!

    Jag är så innerligt glad för er skull att jag bara vill gråta. Lova att du fortsätter att skriva även när ni nu är tre, när den ofrivillga barnlösheten till slut är över.

    Jätte kramar,
    Maria

    SvaraRadera
  8. Du milde, så häftigt,roligt och pirrigt... !
    Och så underbart att höra att ni äntligen skall komma nära er son:O))))

    Snacka om att ni har förtjänat den förestående resan mer än de flesta.

    Varje gång jag ser par på TV som får träffa sitt adopterade barn för första gången så blir jag så gränslöst lycklig, rörd och känslosam, mycket mer än när jag ser en förlossning.
    Och nu skall ni få uppleva detta...WOW!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Grattis!!!!

    Så fantastiskt stort och underbart!

    Väldigt, väldigt snart har ni er son hos er. Det är så stort att *jag* har svårt att förstå det, hur ska inte ni känna er då?

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Resebesked på fredagen den 13:e. Det blev verkligen inte någon otursdag :-)

    Underbart och härligt att någonting någon gång kan gå fortare än förväntat. Vi ler från öra till öra för er skull.

    Jag har en hektisk helg framför mig med lite hundpassning och en massa fönsterbytning, men jag hoppas hinna maila dig ordentligt innan ni åker.
    Kram.
    /Linda

    SvaraRadera
  11. Miljoner grattis, så otroligt spännande och roligt! Äntligen. Stort lycka till!
    /Mammut

    SvaraRadera
  12. Grattis, grattis, grattis! Tänk vilken spännande resa ni har framför er, snart har ni er efterlängtade son i era armar!

    SvaraRadera
  13. GRATTIS!
    Äntligen är det er tur, det är så härligt att höra att jag skrattar och gråter om vartannat.
    Jag kommer att sitta som klistrad framför datorn bara för att se hur det gått för er i Korea. Lycka till på resan :o)

    Kramar från Susanne

    SvaraRadera
  14. Så spännade, underbart och helt fantastiskt!

    Jag hoppas verkligen på en uppdatering här ni kommit tillbaka från er resa som kommer förändra ert liv för alltid. Ser fram emot att läsa om den lyckliga början på ert liv som Mamma, Pappa och barn.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vad härligt och tusen grattisar! Tänk att få uppleva både resan och veta att i planet på vägen hem är ni en familj!
    Det är så roligt att läsa om hur det äntligen lyckas och går vägen för folk som kämpat länge! Ha det gott! Skriv och berätta hur det går sedan!

    SvaraRadera
  16. Ett JÄTTESTORT GRATTIS till er vännen! Äntligen är det din tur efter många motgångar. Jag lovar att du inte kommer hinna tänka på allt gammalt "bagage". Tänker på dig och ser fram emot att få läsa om dina upplevelser när allt har lugnat sig lite.

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  17. Grattis och trevlig resa!

    SvaraRadera
  18. Grattis & Lycka till! Vilken upplevelse som väntar er; är så tacksam över att jag fått ta del av er resa så här långt och hoppas förstås att man får hänga med lite till.
    Kramar från Chisanna

    SvaraRadera