2007-06-07

Blandad kompott

1 Tack för kommentarerna till mitt förra inlägg och särskilt till den sista anonyma skribenten! Jag vill inte vara hysterisk och se problem som inte finns. Men samtidigt vill jag heller inte lämna Q ensam i sin eventuella upplevelse av att se annorlunda ut. Det blir kanske en svår balansgång!

2 Under större delen av helgen funderade jag med anledning av en diskussion som jag gav mig in i på en annan blogg. Funderat klart har jag gjort, men inte formulerat klart. Ämnet? Vilka grupper som borde få hjälp av samhället att få barn. När jag skriver detta inser jag att jag inte alls är säker på vad jag tycker! Hjälp!

3 Det blir kanske inga uppdateringar på ett tag. Vi ska leva stugliv och än så länge är detta liv internetlöst.

4 Jag har skaffat en ny mejladress! HelgaQochO@gmail.com är det fantasifulla namnet. Ni som har min vanliga icke-anonyma adress, den gäller fortfarande.

5 Jag funderar på att ta med mig Q och resa hem till Göteborg för att hälsa på mamma och svärmor medan O är kvar i Stockholm och jobbar. Är jag helt sinnessjuk som överväger att ta tåget?

3 kommentarer:

  1. Ha det skönt i stugani sommar!
    Det är nog rätt bra att vara utan uppkoppling ibland....jag brukar få ett par dagars abstinens men sen sprider sig lugnet igen:O)

    Jag har åkt tåg från Helsingborg till Stockholm med H rätt många gånger, och det brukar gå jättebra, trots att det är ett byte på vägen.

    Enda gången det var problem var när jag hade hund med mig också, det var en pärs utan like.

    Jag brukar se till att åka när det är sovtid för barnet, typ ta ett tåg som går 18-19 på kvällen. Då kommer man ändå fram i hyfsad tid.
    Har åkt nån gång på dagen, och då får man ju jaga barn i mittgången hela resan.

    SvaraRadera
  2. Om du inte tar tåget, vad skall du då ta? Bil eller flyg? Båda verkar hur krångliga som helst. Eller kanske alternativet var att stanna hemma? Jag tror tåg går bra den korta biten, var bara väl förberedd.

    SvaraRadera
  3. Håller med ullah och annika om att tåg är ett bra sätt att resa. Brukar åka när lillen skulle ha sovit middag, då sover han oftast någon timme. Och så laddar jag upp med små leksaker (gärna nya!), "plockmat" osv. Minimalt med packning förstås. Dessutom ber jag skamlöst alla omkring mig med hjälp att lassa i och ur väska och barnvagn. De flesta är vänliga och hjälpsamma, eller håller åtminstone god min...

    SvaraRadera