2008-03-16

Mitt enda inlägg om Melodifestivalen

Vi kollade på den igår och så fort Perrelli visade sig i bild tjatade jag om hur billig hon ser ut, att hon borde klippa håret, fimpa lösnaglarna, dämpa sminket och så vidare.

Och så vann hon då, inte helt oväntat. Då slog det mig att hennes look är hennes hemliga vapen. Vilka har kammat hem segern de senaste åren? Serbien, Finland, Grekland, Ukraina, Turkiet, Lettland, Estland. Nyckelordet är öst.

Kör hårt, Charlotte. Komplettera med lite leopardmönstrat och färga gärna hårrötterna svarta.

För övrigt hade jag en härlig dag på stan igår med Q och hans mormor. Shoppade massor av jobbkläder: två par byxor (svarta och bruna), två tunikor (en vit och en brun), en klänning (blommig svart och vit) och en blus-tunika-historia (turkos). Nu blir det ännu roligare att gå till jobbet på måndag!

Därefter smorde vi kråset på Q-mormors bekostnad på restaurang Prinsen där de förtjusande franska kyparna spexade för Q tills hans ögon strålade ännu mer än vanligt.

Efter melodifestivalen satt jag uppe till två och drack vin med syster och systers pojkvän och löste världsgåtor. Q väckte mig halv sju. Konstigt nog är jag inte trött, bara glad.

3 kommentarer:

  1. Mmm... det låter som du haft en underbart härlig helg!!! :-)
    Melodifestivalen till trots... ;-)

    SvaraRadera
  2. De senaste veckorna har jag först sett på Parkinson som är en av mina favoriter och sedan har jag zappat över till Melodifestivalen. Det är precis lagom att höra de sista låtarna - sen får man ju höra allting igen. Jag var nog mest förtjust i den unga killen i BMW om jag ska vara ärlig.(Jag kommer inte ihåg någon av låtarna med undantag av den hemska med bålet.)

    Det är roligt att läsa att du är så glad och lycklig tillsammans med din lille Q. Det måste smitta av sig på hela din omgivning. Tänk att ett litet barn kan förändra hela ens tillvaro så kapitalt.

    Sen blir man ju alltid glad över att hitta nya kläder till jobbet. Man behöver verkligen piffa upp sig ibland.

    SvaraRadera
  3. Åhh du skriver så härligt! Håller fullständigt med om Perelli, hela Melodifestivalen är överskattad tycker jag - med risk för att bli utbuad...

    Mamma-lyckan är den bästa lyckan som finns. Hade man tyckt det även om man inte hade varit tvungen att kämpa så hårt för den? Antagligen, för lyckan beror ju barnet man älskar, men kanske uppskattar man det mera o tänker på det mera då lyckan kommer först efter många sorgeår.

    Kram!

    SvaraRadera