2008-04-18

Ytliga morsan

Inläggen haglar idag (jag är hemma med förkylning och är lätt uttråkad, märks det?).

Egentligen fnyser jag åt allvarligt menade modebloggar (inte tillrådligt just idag eftersom jag är snuvig, fnysningar får otrevliga konsekvenser) och ännu värre tycker jag att det är med mammor som klär ut och upp sina barn som om de vore små dockor. Men det här kan jag inte motstå att visa upp. Ni får själva föreställa er en svarthårig mandelögd gosse med glitterblick och rosenkinder inuti plaggen.

Treåriga kompisen som imponerats av Q:s aptit (hon har mer än en gång hört honom tjata om "kåvv") tyckte absolut att han skulle ha den här tröjan. Självklart måste man ha matchande byxor. Direkt vackert är det kanske inte, men vi lär inte tappa bort Q när han har den här ensemblen på sig.
Vi är stora djurvänner i den här familjen. Hundar på ena tröjan och giraffer på andra. Jag föll pladask för de kornblå byxorna.

(Ja, det är snuskdyra märket Me&I. Så otroligt förutsägbart. Men så länge de stora kedjorna envisas med att erbjuda Spindelmannen och Bratz så får jag krypa till korset och vara förutsägbar.)

6 kommentarer:

  1. Jag gillar kläderna! :-)
    Tycker väldigt mycket om starka färger, och barn brukar också gilla det! Sedan är det så skönt med kläder som inte ar alltför "puttinuttiga. och om Q älskar korv så är ju korvtröjan helt given!!!!
    Och glada färger och mönster gör en på gott humör!

    SvaraRadera
  2. Jag ser absolut mandelögda Q framför mig, speciellt i den första dressen! Lövely! :)
    Ja och du får väldigt gärna läsa också mina skyddade inlägg, jag skickar dig lösenordet om du mailar mig på tingelingsblogg@gmail.com.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också starka färger, som synes! Och Q bär upp dem så fint. Som en bekant sa, man får passa på så länge man får ha någon åsikt om barnens kläder!

    SvaraRadera
  4. Fina! Jag måste dock säga emot dig gällande de stora kedjorna - Lindex nya barnkollektion är allt annat än bratz - jag ÄLSKAR den! Och även Kapp Ahl har börjat haka på barnsliga kläder för barn :-)

    Och de är prisvärda! Sedan tycker jag iofs om att köpa lite dyrkläder då och då. För att liksom frossa lite i kärleken till världsbästa barnet..

    SvaraRadera
  5. Kul att höra, Saring, att de stora kedjorna börjar ta sitt förnuft till fånga, dvs att tillhandahålla barnsliga kläder. Jag inser att vuxenmodet per automatik infiltrerar barnmodet men jag gillar det egentligen inte.

    Fast å andra sidan -synd - eftersom jag nu måste kolla in Lindex och Kapp-Ahl och säkert inte kommer tomhänt därifrån. Attans!

    SvaraRadera
  6. Hehe, kolla in lidex.se, de säljer "fem myror"-kläder med den rosa elefanten på. Underbara! /diana

    SvaraRadera