2008-06-30

Gräsänkemamma

Jag är ensam hemma i en vecka, männen i mitt liv har åkt med farmor för att hälsa på släkten.

Lite grann brände det bakom ögonlocken i fredags när jag såg Q:s svartblanka bakhuvud studsa bort i folkmassan. Bamseryggsäcken hoppade i baktakt där han skuttade vid pappas hand.

Men sedan körde jag till jobbet och jobbade hårt och länge. Och därefter har det varit fullt ös. Grillkväll i stugan med pappa. Bilutflykt med pappa. Grillkväll med syrran och pojkvän. Stugfix. Söndagspastamiddag på solig uteservering.

Mellan detta har jag sovit, djupt och länge och välsignat skönt.

Här hemma samlas dammråttorna och först idag plockade jag undan fredagsdisken. Inte alls likt mig.

Idag har jag tränat (hostan är mycket bättre), träffat en kompis och ätit middag, gått en lång promenad i ljuvlig sommarstockholmskväll. Och nu är det dubbelavsnitt av SATC.

Imorgon efter jobbet blir det reashopping med en annan kompis.

Onsdag kväll ska jag vara hemma och städa och tvätta. Kanske. Och på torsdag kommer de hem igen.

Omväxling förnöjer, ett mycket sant ordspråk.

1 kommentar:

  1. Låter som du haft en riktigt skön helg. Hunnit med mycket och ändå ta dt lugnt. Måste ändå kännas rätt bra att Q är ute på äventyr utan dig också. Så mycket roligare när ni sedan får ses och han kan berätta vad han varit med osm! :-)
    Helga, jag har förresten mailat dig på den e-mailadress du har här på bloggen. Vet inte ifall du sett det? Om du vill får du gärna svara. Om du inte vill så behöver du absolut inte! :-)
    Kram!

    SvaraRadera