2009-03-14

Vad har hänt?

Malena Ernman vinner Melodifestivalen med en hybrid av opera och bombastisk rock. Egentligen är jag inte ett dugg förvånad, jag tycker att hon sopade alla konkurrenter av banan. Två sekunder in i låten känner jag mig trygg, vi är i goda händer. Hon älskar detta, hon lever för detta. Vilket röstomfång, vilken kontroll, vilken elektriskt blå blick in i kameran! Brava!

Näst bäst tyckte jag Caroline af Ugglas var, och hon kom tvåa.

Men inte trodde jag att det så kallade svenska folket skulle hålla med. Kanske ska jag vara mindre misantropisk i fortsättningen. Folk har smak - eller?

En sak är säker: vi har aldrig skickat en bättre sångerska till det här spektaklet, inte ens Alice Babs undantagen.

1 kommentar:

  1. Håller helt med. Och vilken rutin att sjunga på en scen hon har....

    SvaraRadera