2009-12-19

Etikettfråga

Idag var vi på Lisebergs julmarknad. Bortsett från en Q-humörhärdsmälta* på slutet orsakad av trötthet och hunger var det alldeles, alldeles underbart. Strålande sol och ett par grader kallt. Radiobilar och bergbana. Julsånger och lussekatter.

Jag brukar köpa en julgransprydnad varje år, idag föll valet på en klocka i keramik, tillverkad i ett kloster. Nunnan som sålde den var ryska och avslutade affären med ett vänligt "God bless you".

Vad svarar man? Tack detsamma?

Jag borde ha funnit mig och svarat det jag egentligen känner, fantastiskt och märkvärdigt nog, trots all jobbinducerad hjärtklappning i världen:

He already has.

*Föredömligt hanterad, om jag får säga det själv. Den här gången satte jag stopp för resonerandet och började agera innan jag blev för arg. Uttröttad Q byltades in i bilen, somnade prompt och vaknade med köttbullsmacka under näsan. Då återvände livsandarna. Yay me!

2 kommentarer: