2010-01-12

Väntansgröt i januari

Jag försöker uppamma nystartsentusiasm för jobbet och misslyckas skändligen. Jag läser att jag förra året vid den här tiden kände arbetsglädje och var tacksam över det. Var det bara ett år sedan?

Jag läser annannans kloka funderingar om relationer på arbetsplatsen och vill tänka, resonera, reagera. Men det kommer inget.

Inspirationstorkan vad gäller bloggandet fortsätter.

Gröt i huvudet. Jag vill kura ihop mig under en filt och läsa goda böcker, titta på film. Bli matad och stimulerad men inte tvingas producera något själv.

Jo, handarbeta skulle jag kunna tänka mig att göra. Men intellektuella prestationer går bort.

Väntan på barnbesked går in på sin fjärde vecka. Det känns inte särskilt jobbigt ännu men förmodligen har gröten något med väntan att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar