2010-04-25

Ujujuj

Dagen Y har grytt, det är tidigt som satan och bara jag och maken är vakna. Inläggets titel kommer sig av att blivande storebror var helt rysk igår kväll. Han vägrade somna, först kl 22 fick vi omkull honom. Då var han arg och sparkade och slogs. Till sist begrep han att det inte var läge att mucka mer med föräldrarna, istället låg han och nöp sin gosekanin. Varför? Jo, för den var ful! Och lillebror är också ful. Och dum. Förresten är inte Y alls hans lillebror, bara Lokattens lillebror.

Jag var djuriskt sömnig och inte kapabel att hantera dessa känslostormar, men O gjorde det med den äran. Sedan somnade Q och har sovit med enstaka ilskna utbrott under sömnen. Han känns varm och verkar ha en begynnande snuva. Fan.

När han vaknar får vi se om han och mormor ska få följa med och träffa lillebror. Håll tummarna!

5 kommentarer:

  1. Hej Helga!
    Jag har läst din blogg under några år men aldrig visat mig. Jag önskar er ALL lycka till i dag!!!

    Tack för underbar läsning hittills. Jag följer spänt ert möte med er nya stjärna.

    Stor varm kram från mamma Marie med två små guldgossar!

    SvaraRadera
  2. Hej Helga!
    Jag har läst din blogg under några år men aldrig visat mig. Jag önskar er ALL lycka till i dag!!!

    Tack för underbar läsning hittills. Jag följer spänt ert möte med er nya stjärna.

    Stor varm kram från mamma Marie med två små guldgossar!

    SvaraRadera
  3. All lycka idag och hopp om bra möte med fostermamman och lilla Y!

    Vad skönt att vara två (tre) vuxna som kan hjälpa Q att bli bror.

    Varm Kram / Stella

    SvaraRadera
  4. Hållar alla tummar för att Q ska hålla sig frisk, och förhoppningsvis få dyngsrytmen i ordning. Då blir säkert det mesta lättare.

    Nu har ni antagligen fått träffa er Y, fantastiskt! Hoppas att det blev ett bra första möte.

    Nu får ni har det skönt och passa på att turista omkring.

    Är förresten Y född i Seoul, eller någon annanstans? Ska ni i så fall fara till hans födelsestad eller håller ni er i Seoul?

    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  5. Har tänkt på er jättemycket sedan i fredags när jag inte hunnit till ngn dator. "Kände" att ni kom iväg! Lycka till nu med Y och med Q & Y.
    Häftig resa!!

    SvaraRadera