2010-07-01

Auwooo!

Idag när jag nattade Y som krängde och skrek och kämpade emot på sedvanligt sätt - båda ungarna har varit sjuka i några dagar, Y visade sig ha hög sänka vilket tyder på bakteriell infektion och får nu antibiotika. De har matvägrat båda två och sovit dåligt -.... öhh, var var jag?

Jo!

Vid krångelnattandet ikväll slog det mig plötsligt. 

Jag blir ju inte arg. Jag blir inte galen, smäller med handen i lakanet, stormar upp och svär och fräser, sätter ungen i spjälsängen för att lugna ner mig innan jag gör något jag får ångra. Vad nu?

Idag var det inte tryckande kvav tjugosjugradig värme. Mulet och ljuvlig svalka.

Jag blir knäpp av värme, jag vet ju det. Helga varulv.

Vete fan om det inte var fullmåne i helgen också.

2 kommentarer:

  1. Hej Helga...
    Från nattliga ylanden till tjohoanden...
    Tack för ditt svar på min blogg - det gav mig tro och styrka att våga göra samma sak - dvs skriva om hela vår hemutredning med bättre svenska, snyggare styckeindelningar, andra ord, lägga till och dra ifrån. Det blev kanonbra och idag cyklade jag hem på lunchen för att lusläsa det slutgiltiga dokumentet... som känns toppen! Om 4 veckor ska utskottet ha nästa möte och jag känner mig ganska tillfreds med att vår dokumentation känns både bra och snygg. Nu vågar vi tro att vi passerar det första nålsögat :-D
    Tack! Trevlig sommar önskar jag dig!

    SvaraRadera