2010-08-19

Succé med enkla medel

Jag planerar, inhandlar och lagar faktiskt också dagens middag. Annars lagar O all mat med den äran. Men idag vill jag åka och träna så middagen måste tidigareläggas. Jag gör det enkelt för mig: blodpudding med lingonsylt.

Q ropas ut från sitt rum där han leker med två kompisar.

- Q, det är snart mat!
- Hurra, jag är hungrig!
- Det blir blodpudding.
- Jaa! Igen! Det fick jag till lunch också!

Och så äter han tre skivor. Som om inte det vore nog äter Y en och en halv. Alldeles på egen hand, sedan jag skurit dem i småbitar.

Q: Han har kladdkalas med sig själv!

Ibland är livet förbluffande enkelt.

3 kommentarer:

  1. Lovely...
    Jag kan faktiskt sakna och längta efter blodpudding ibland...

    SvaraRadera
  2. Blodpudding är bra mat! Speciellt med vitkålssällad till!

    SvaraRadera