2010-12-03

Bra intervju

Jag var på intervju häromdagen. Ett som det verkar bra företag i rätt bransch. Jag och chefen fick bra kontakt. Om jag inte tar alldeles fel (och det gör jag nog inte) ville han egentligen anställa mig på fläcken. Inte ens mitt löneanspråk på femtusen mer än jag har idag fick honom att blinka.

Det var bara det att han inte har någon lämplig tjänst just nu. Ändå ville han träffa mig.

Vi skildes åt under ömsesidiga löften om att höras av efter nyår.

Det går åt rätt håll i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Åh, det har hänt mig också två gånger nu (också föräldraledig). Lite irriterande men man får sig ju iaf en självförtroendeboost!

    SvaraRadera
  2. Hurra! Hoppas att han trollar fram en tjänst åt dig!

    SvaraRadera
  3. Gott! Bekräftelse och hopp. Just det vi behöver!

    SvaraRadera
  4. Åh, det lät precis som vad du skulle behöva. Hoppas det blir en lucka till dig!

    SvaraRadera