2010-12-21

Sakletarrondo

När vi skulle åka till Gotland för att fira min 40-årsdag i september kunde jag inte hitta tygdelarna till vår ihopfällbara sulky. Jag hade tvättat dem och lagt dem i en papperspåse som jag ställt i källaren. Kvällen blev nästan förstörd, jag var så arg. Till slut sansade jag mig och lyssnade på O som försäkrade att vi skulle klara oss utan sulky. Och det gjorde vi förstås.

Någon månad senare åkte vi till Sommarön och direkt därifrån till Göteborg där jag stannade ett par dagar med barnen medan O åkte hem och jobbade. När vi kom hem insåg jag att jag saknade Y:s galonbyxor och ett par av hans mjukisbyxor. Som jag letade! Under detta letande snubblade jag plötsligt över en papperskasse. Som innehöll delarna till sulkyn. Jo, för O hade röjt lite i källaren under vår bortavaro. Flyttat på några lådor hit och dit, lyft på någon kasse, ställt den på ett annat ställe.

Men byxorna förblev borta.

Jaha, så blev det december och plötsligt funkade inte kameran längre. Batterierna behövde laddas. Jag tar alltid med mig batteriladdaren när vi reser, sa O. Den ligger säkert kvar i någon slarvigt urpackad väska sedan besöket på Sommarön. Förresten, är inte bebisvakten också försvunnen? Den hade vi säkert med oss dit.

Alla väskor letades fram och rotades igenom. Tji batteriladdare, dito bebisvakt. Däremot hittade vi de försvunna regnbyxorna. Och mjukisbyxorna, de låg längst ner i tvättkorgen under O:s tjocktröjor som han aldrig kommit sig för att tvätta.

Nu har vi köpt en ny batteriladdare, för vi ville förstås kunna använda kameran på Y:s ettårskalas.

Men bebisvakten är borta.

Hoppas det snart försvinner någon ny grej som vi kan leta efter istället. Då hittar vi den säkert.

4 kommentarer:

  1. Ha, ha. Här tror jag det är några små tomtar som smyger runt med våra grejor. Eller hur förklarar man annars att de två tröjor jag utan resultat letat efter i hela strykkorgen, bestämmer sig för att dyka upp efter någon timme när jag redan resignerat i mitt letanmde och börjat stryka från toppen av korgen?

    SvaraRadera
  2. Jag har en bebisvakt, har du min julgransmatta?!

    SvaraRadera
  3. Det säkraste sätt är att köpa en ny likadan, då dyker den förlorade grejen upp som gubben ur lådan.

    SvaraRadera
  4. Mysteriet är löst, tre hela år senare. Givetvis låg bebisvakten i sommarstugan. Jag hittade den där för ett par veckor sedan. Men bebisen är inte bebis längre.

    SvaraRadera