2011-01-05

Uppdatering

Resan till Göteborg var inte så jobbig som befarat. Q och jag turades om att spela Angry Birds på julklappssurfplattan (a.k.a. Paddan - nej det är ingen IPad, utan en billig kopia, den heter Padda i alla fall). Det är häftigt att ha en så stor unge! Bra, mamma! jublade han och klappade mig på axeln när jag tog mig till en ny nivå. Y skrek visserligen argt och förorättat av svartsjuka från framsätet när han såg hur trevligt vi hade.

Vi bodde på hotell, på sätt och vis. Hotell Farmor. Där sover man visserligen på madrass på golvet men frukostarna är underbara, liksom övriga måltider. En enorm leksakslåda med klassiker från 60- och 70-tal ingår, liksom en hel del barnpassning. Och de ljuvligaste hembakta julkakor man kan tänka sig.

Nyårsfesten var trevlig. Visst är det så att man knappast ångrar de tillfällen man pallrade sig iväg och träffade gamla kompisar. Jag höll mig nykter för att kunna köra hem till Hotell Farmor, ingen enorm uppoffring. Fasen vad gott det är med Pommac. Stundom var konversationen ganska prövande på sina håll, berusade människor är tjatiga! Även om man gillar dem.

Y kämpade mot sömnen i det längsta men somnade till sist vid halvelvatiden. Q såg vi knappt röken av, han umgicks med husets döttrar, elva och tolv år gamla.

Tolvslaget tillbringade jag i sovrummet med gallskrikande Y som vaknat av alla fyrverkerier. Men han somnade om i min famn. Och kompisarnas omdöme om honom var en ögonöppnare: vad snäll han är, fast han är trött och inte sover. Så sant. Ingen är lyckligare och fridsammare än Y när han får lalla runt i sena kvällen tills han själv väljer att somna.

Igår var jag på intervju och återvände djupt tankfull. Ett litet företag, jag som alltid jobbat på stora. Ny spännande bransch som jag är verkligt nyfiken på. De kräver inte branscherfarenhet utan intresse och rätt personlighet. Det som får mig att tveka något är avsaknaden av struktur. En tjänst man formar själv, sånt brukar inte jag gilla. Å andra sidan ska man väl kliva ur sin bekvämlighetszon ibland.

Men kulturen och klimatet verkar bra. De två som intervjuade mig hade själva småbarn och jobbade 60 respektive 75%. Bara en sådan sak.

Nästa vecka bestämmer de sig, och får jag ett erbjudande tror jag att jag ska tacka ja.

Och så har jag skrivit avtal med Itrim, och idag tränat för första gången där. Men det kommer jag inte att skriva om här, utan på min tråkiga viktminskningsblogg.

2 kommentarer:

  1. Läste hela din andra blogg i morse och skrev en lång kommentar, men tyvärr gick det inte att kommentera anonymt vilket var mitt önskemål idag (det var ett snällt svar ska tilläggas, inget skumt, vill bara inte länka till min blogg i nuläget)...

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym! Detta är nu åtgärdat! Hoppas du återkommer hit eller till viktbloggen!

    SvaraRadera