2011-07-30

Dagens ungdom

Q sjunger ofta, och idag hör jag till min förvåning att det är "Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag är nästan där".

Var har du hört den, frågar jag. Allsång på Skansen, det var samma kväll som mina glasögon gick sönder, svarar Q. Det stämmer. Killen med koll.

Sedan hoppar han upp på en stor sten, dansar lite och sjunger "Jag kommer". Tar ett jätteskutt från stenen och hojtar Ninja attack!

Y betänker sig inte länge. Han klänger upp på stenen han också, knäar några gånger och ropar Kom, kom, kliver sedan ner med det något modifierade stridsropet Ninjack!

Var ska detta sluta? 

2 kommentarer:

  1. Låter ungefär så här hemma med ;-) Jag är glad så länge dom inte börjar sjunga " vill du ligga med mig nu...."!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Var precis på väg att skriva att min 4-åring sjunger "Vill du ligga med mig då?" men jag ser att Saxdesign redan har skrivit om att dagens barn även sjunger den...

    Men jag är glad så länge hon inte undrar VARFÖR man sjunger så?

    Ha det gott!

    SvaraRadera