2011-11-24

Det som ingen göteborgare vill höra

Men det är sant. Vädret är så mycket bättre på ostkusten.

Imorse tittade jag misslynt ut genom fönstret och konstaterade: novemberregn. Ryggmärgsreflexen är att nu kommer det att regna resten av dagen. Och kanske imorgon också.

Men när jag går och lunchtränar skiner solen från blå himmel. Och nu är det eftermiddag, klockan är snart halv fyra och dagens sista strålar blänker i fasaden mittemot.

(Fast i Göteborg blir det inte mörkt förrän vid fyratiden. Att mörkret faller här tjugo minuter tidigare har jag fortfarande inte vant mig vid, efter sju år. Min teori är att det beror på öst-väst snarare än nord-syd.)

3 kommentarer:

  1. Jaja, men det är bra här ändå.

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Jag saknar Västerhavet. De dagar det inte regnar, alltså. Och fisken är godare i Göteborg. Det är lögn att få tag på makrill här.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig idag när jag gick hem från jobbet. Det hade regnat under dagen, men när jag gick hem hade det spruckit upp och solen sken till och med lite. Så det kan ske här med!

    SvaraRadera