2012-01-26

Det där med fortplantning är marigt

1
Mamma? Ska J och S ha barn nu när de har gift sig? Tänker de para sig då, eller?

2
Mamma, om två killar gifter sig, hur gör de egentligen för att föda barn?

(De kan ju adoptera, svarade jag, och Q tittade mycket skeptiskt på mig. Verkligen? Tyvärr har han ju rätt.)

3
Mamma (med inte så lite indignation) vet du, när F och T och jag leker att vi föder barn, då klämmer T på sin snopp!

Hm, jaha, svarar jag, ur den lär det ju inte komma många barn. Hur gör du när du leker att du föder barn då?

Jag? säger Q glatt, jag klämmer på pungen såklart!

(Jag måste bekänna att jag inte kunde hålla mig för skratt. Jag gapskrattade, och Q också. Som tur var blev han inte arg eller generad.)

2 kommentarer:

  1. Killarna kan hitta två tjejer som de kan få barn tillsammans med. En av min H:s dagiskompisar har fyra föräldrar på det sättet och H är väldigt avundsjuk på det (kompisen har dessutom en storebror så det finns nästan ingen hejd på hur avundsvärd han är).

    SvaraRadera
  2. Ja just det. Det ska jag föreslå nästa gång det kommer på tal. Blev lite häpen över hans reaktion på adoption, faktiskt.

    SvaraRadera