2012-04-02

Förhållningssätt efterlyses

Blä.

Så här är det. Jag kan inte vara kvar på det här jobbet. Jag håller på att bli galen.

Jag söker jobb, just nu har jag två på gång. De verkar bra och intressanta båda två, dock ligger de lite väl långt bort för en småbarnsmorsa i förorten som inte vill tillbringa halva arbetsdagen i bilkö, helst inte ta bilen alls till jobbet.

Om jag får något av dem kommer jag härifrån före sommaren. Så länge ska jag väl stå ut. Väl?

Om jag inte får dem, måste jag - MÅSTE! - hitta:

a) något annat jobb
b) ett radikalt annorlunda förhållningssätt till galenskaperna på mitt nuvarande

Blä.

Sa jag blä, förresten?

7 kommentarer:

  1. Om du säger upp dignu har du chansen att få en härlig lång semester och börja ett nytt jobb i slutet av augusti. För jobb verkar det ju finnas!

    Har du is i magen och vågar ta risken utan att ha nästa steg klart? Falla tillbak på A-kassa med karensmånad i värsta fall? Föräldra-dagar kvar?

    Lider mig dig i våndan!

    Maria

    SvaraRadera
  2. Svar nej, Maria. Vår ekonomi klarar inte det. Visserligen erbjuder min snälla pappa sig att hjälpa till, men det vill jag inte. Förresten tror jag det är tre karensmånader om man säger upp sig.

    SvaraRadera
  3. Hej! En helt annan fråga, har dina söner namn som börjar på Q och Y eller är det "täckmantlar"? /Ella

    SvaraRadera
  4. Haha! Quintus och Yngve, nejdå det är täckmantlar.

    SvaraRadera
  5. Vi kan kanske starta en självterapigrupp för folk som behöver förhålla sig till en påfrestande jobbsituation? Eller så är jag mer inne på vad jag själv skulle behöva just nu...:p

    SvaraRadera
  6. Gärna Astrantia! Ideer mottages tacksamt!

    SvaraRadera