2012-04-03

Gnälla lönar sig

Idag när jag satt och småsov på tåget hem pep telefonen till. Ett meddelande på telefonsvararen, samtalet hade gått direkt dit eftersom täckningen är usel på sina ställen.

Häpp! Företag nummer tre ber om en intervju. Under mars månad har jag sökt sex jobb, två har sagt nej, tre har velat träffa mig och ett har ännu inte hört av sig.

Rimligtvis är chanserna goda att jag snart har ett nytt jobb. Den här gången ska jag välja noggrannare. Man lär så länge man lever. En sak som känns verkligt bra är att de här tre företagen är synnerligen solida (ni har garanterat hört deras namn), inte alls som min nuvarande arbetsgivare. Skulle jag nu återigen hoppa i galen tunna, är det mycket lättare att åtgärda när man jobbar på ett stort företag.

2 kommentarer:

  1. Du är superinspirerande tycker jag! Det är så strongt att du tar dina känslor på allvar och ser till att flytta på dig innan det har blivit värre. Kudos!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Och jag tycker att du är inspirerande!

    SvaraRadera