2013-03-06

Alternativmedicin

Idag är jag piggare än på länge. Jag har sovit som en stock från elva till halv sju, minns bara vagt att Q kröp upp bredvid mig någon gång mitt i natten.

Medicinen? Den stavas m-o-r-m-o-r. Hon kom på besök igår och under nattningen av pojkarna, som var sedvanligt smidig för Q och lika sedvanligt tjorvig för Y, presenterade hon den briljanta idén att Y skulle sova nere hos henne i gästrummet. Vid halvtiotiden (ja, han var fortfarande vaken då) försvann de in dit.

Imorse var hon tämligen hålögd men triumferande. Y hade vaknat halv tre och halv fem och beklagat sig men med lock och pock och lämpor förmåtts stanna hos mormor.

Så uppvaktade vi en lycklig Q, som fyller sju år idag, och frukosterade på varm choklad och blåbärsmuffins.

Det är konstigt att vara pigg. Jag hade nästan glömt hur det kändes.

4 kommentarer:

  1. Hurra för Q&Y-mormor!

    SvaraRadera
  2. 생일 축하합니다! Uttalas ungefär sängil chookahamnida och betyder givetvis grattis på födelsedagen. Grattis Q!

    SvaraRadera
  3. Jag tackar i hans ställe! Och tänker på en viss ung kvinna på andra sidan jorden. Jag hoppas och önskar att hon har det bra.

    Q tänker inte på henne idag, om jag inte påminner honom. Borde jag det?

    Jag undrar om hon tänker på honom?

    SvaraRadera
  4. När man är sju år har man rätt att ha sin födelsedag som sin egen! Han kommer att tänka på sin koreanska mamma en vacker dag, och en gång framöver kommer han att tänka på henne varje gång han fyller år. Eller också inte. Men idag är det hans dag - grattis till honom och till hela hans familj!

    SvaraRadera