2013-04-17

Alltid något

Jag ringde på ett jobb idag.

(Är det så illa? Nja. Njo. Kanske. Det är ångest - nej, tristesshantering. En del Hemnetknarkar, eller tröstäter, eller speeddejtar. Jag letar jobb.)

En liknande tjänst på samma företag annonserades förra vintern. Jag såg den men sökte aldrig, jag minns att jag tänkte att det verkade som om de sökte någon med kortare erfarenhet än jag.

Men nu ringde jag alltså, och frågade allt det jag undrat över och inte kunnat hitta mellan raderna i annonsen.

Rekryteraren skrattade lite. Du har varit med ett tag, hör jag.

Jo. Efter en stund konstaterade jag att den här tjänsten inte var för mig.

Det går framåt. Förr hade jag bara sett fördelarna, ignorerat nackdelsvibbarna, kanske inte ens känt dem eftersom jag inte vetat vad jag skulle fråga.

Bäst är att veta vad man vill. Men näst bäst är att veta vad man INTE vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar