2013-04-14

Självförvållat

Jag har varit på rephelg med kören, i lördags var det sedvanlig fest med vin och sång.

Imorse mådde jag ungefär som jag förtjänade. Frågan är om jag inte mådde ännu lite sämre. En fullt så dålig människa är jag faktiskt inte. Jag mådde rentav så illa att jag återvände till den smala vandrarhemssängen efter frukost och avstod från det första repetitionspasset. Det går inte att sjunga när kopparslagaren redan har konsert.

Efter ett par timmars vila var jag någorlunda i form igen, och orkade sjunga (och dansa!) under eftermiddagens pass. Sedan åkte vi hem.

Riktigt återställd känner jag mig först nu, halv elva på kvällen. Och då är det läggdags!

Imorgon ska jag på introduktionskurs för nyanställda på mitt hemmakontor. Jag kan ledigt tygla min entusiasm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar