2013-10-11

Oktoberfredag

Läser saker på jobbets intranät som irriterar mig, en gammal ilska som flammar upp igen. Försöker skriva om det, få det ur mig. Men det går liksom inte.

Kanske har det något att göra med morgonpromenaden först till skolans gympasal där vi lämnade av Q och grannpojken, sedan vidare i den lummiga förorten, längs gångcykelbanorna under gulnande ekar och flammande lönnar, med klarögd pratsam fyraåring. Eller med den fridsamma salladslunchen på egen hand i köpcentret. Eller med det lika oväntade som trevliga samtalet om livets väsentligheter med en kollega som passerade mitt skrivbord. Du anar inte vad roligt det är att ha vuxna barn, sa han med strålande ögon. Tänkande, reflekterande individer, decennier yngre än en själv!

Vanlig, vänlig vardag. Kan vänligheten ha något att göra med att jag tre kvällar av fyra denna vecka har somnat före klockan 23? Kanske.

Ikväll ska jag äta middag med de viktigaste personerna i mitt liv: min man, mina söner, min mamma och min pappa. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar