2013-12-19

Nyhetsbulletin 1: om skolan

Innan jag ger mig iväg (fast det ska finnas internet i Sydafrika också har jag hört) måste jag ju uppdatera er på de senaste händelserna i helgavärlden.

Igår kom äntligen ett mejl från skolledningen, där det stod att man nu bestämt att Q:s klass ska få en stödlärare på heltid. Och inte vilken lärare som helst, utan den supercoole, erfarne läraren från förskoleklassen. Han kommer att komplettera den ordinarie läraren perfekt.

(När jag entusiastiskt berättar detta för Q och säger det blir väl roligt, Nye läraren som är så bra, svarar han avmätt: jag tycker min fröken är bra. Och det gör mig glad.)

Dessutom ska de få börja med musik. Och musikläraren är ingen annan än vår granne, som Q förstås känner väl.

Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar