2014-04-23

Dumskalle

Ja, ja, man är inte alltid så smart som man tror.

I några dagar har jag tyckt synd om mig själv som är så trött fast jag varit ledig länge, och deppat lite över det.

(Fast jag återupptäckte igår att jobbet erbjuder viss avkoppling. Men inte samma avkoppling som ledighet med familjen ger.)

Igår packade jag ur necessären där burken med Levaxin låg, och insåg att jag nog inte öppnat den på över en vecka. Levaxin lär ha lång halveringstid, så att slarva någon dag eller så är ingen fara, men över en vecka är inte bra. Kvar i burken fanns två tabletter och jag insåg att jag på något lika oklart som undermedvetet och korkat sätt låtit bli att ta dem för att spara på dem. För att slippa fixa nytt recept och gå till Apoteket.

Efter jobbet gick jag raka vägen till Apoteket där det visade sig finnas inte mindre än tre Levaxinrecept till mig. Så nu är jag garderad i månader framåt, och jag har tagit mina tabletter. Snart borde jag märka skillnad.

För övrigt firar jag Världsbokdagen idag. Samt Shakespeares födelse- och dödsdag och Cervantes dödsdito.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar