2014-07-03

Trött och tom

Jag känner mig trött och lite oinspirerad. Ensamveckan har varit bra och skön, jag har njutit och kopplat av. Helgen med mamma, syster och övriga kvinnliga släktingar gick över förväntan.

Förra året var det likadant, att jag njöt de första dagarna men att jag sedan övermannades av allt större längtan. Det är väl inte så konstigt kanske. Att komma hem till ett tomt hus när jag varit borta ett par dagar, ett hus som brukar vara allt annat än tomt, är det konstigt att man blir vemodig av det?

Ikväll ska jag träna och imorgon ska jag jobba min sista dag och sedan äta middag med min syster, även hon ensam och vemodig. Sedan ska jag ta tunnelbanan hem och stå med öppna armar och vänta på dem, de kommer hem sent imorgon kväll.

Sedan är det semester. Stugan och Sommarön väntar. Det blir både jobbigt och roligt, tror jag. Och skönt, hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Ha en skön semester! Vi har vår första vecka nu, hemma med fix och ovanligt svalt & regnigt väder. Helt OK för tröttheten slog till och det är skönt att kunna invänta orken på hemmaplan utan alltför många planer!

    Maria

    SvaraRadera
  2. Låter klokt, Maria! Fortsatt skön semester önskar jag dig!

    SvaraRadera