2014-08-11

Går in för landning

Bara tillfälligt ännu, i svärmors soffa. Men första etappen är avklarad. Lilla huset på Sommarön är stängt för i år. Vilken sommar det var, men nu är den slut.

Just när vi skulle åka, medan jag diskade det sista och O körde ner packningen till båten, då öppnade sig himlen och regnet hävde ner. Jag såg nätt och jämnt genom regnmassorna hur han kom tillbaks, och undrade flyktigt om han släppt av ungarna hos grannen för att söka skydd. Men de låg på flaket, skrattande. Under en sopsäck.

O anmälde sig igår via nätet till en klinik som jag letat upp och som vi båda tycker verkar bra. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan han får en tid. Han ville först vänta med kontakter tills vi var hemma igen, men köpte helt mitt argument att det hade ett starkt symbolvärde för mig att han tog kontakt direkt.

Han lär knappast vara den ende med denna idé såhär efter semestern. Själv ska jag boka tid hos dietist åt mig och hos kiss-i-sängen-doktorn åt Q. Allmän rundsmörjning av hela familjen, alltså.

Det finns mer att säga om detta, hur det har varit och hur det är. Inget är definitivt, inga etiketter är självklara. Gråskalorna är många, det finns utrymme för tolkningar. Jag ska berätta mer, men inte ikväll.

Imorgon ska vi gå på Liseberg.

5 kommentarer:

  1. Fint att han accepterade symbolvärdet det har för dig att han sökte hjälp direkt - och att han faktiskt sökte hjälp. Jag hoppas på er!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort O! Hoppas ni får riktigt roligt på Liseberg, det är ni värda!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Verkligen bra gjort av er båda, ha det bra på Liseberg! Johanna

    SvaraRadera
  4. Sture och Bertils mamma12 augusti, 2014 18:33

    Heja!

    Vi kan rekommendera vår Kiss-i-sängen-doktor om ni inte redan har en.

    SvaraRadera