2014-10-15

Stolt

2 kommentarer:

  1. Det är mer än en som är stolt över det här, eller hur?

    (Alltså, jag menar, både han som gjort det och hans föräldrar, kan jag tänka mig).

    Och med anledning därtill också.

    Det här är att smyga in ekvationer eller hur?
    #uppvuxenmedhejmatematik

    SvaraRadera
  2. Stoltheten ligger mest hos mig, tror jag. Han gör det på ett självklart sätt och det gör mig så glad!

    Själv tyckte jag matte var pisstråkigt genom låg- och mellanstadium, först när vi började med, just det, ekvationer i högstadiet blev det kul.

    De har himla smarta sätt att lära ut huvudräkning nu också, de lär ungarna att visa hur de tänker när de flyttar runt siffrorna. En insändare i dagens DN (dock med ett fatalt tryckfel!) illustrerade detta.

    Till exempel:

    36,7 + 14,8 = 37 + 14,5 = 47 + 4,5 = 51,5

    SvaraRadera