2015-05-19

Trasiga, begåvade, uppriktiga


Packade upp senaste bokpaketet idag.

4 kommentarer:

  1. Lite som Helga då? Fast jag skulle kanske inte kalla dig "trasig". Känslosam kanske, istället.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, oj man tackar! Jag är definitivt inte så begåvad som någon av damerna ifråga, men tack och lov inte lika trasig heller. Uppriktig möjligen!

    SvaraRadera
  3. Du slukar också biografier? Jag är lite fundersam över mig själv, för jag har fått för mig att det är något man läser när man blir äldre, att man då liksom tycker att fiktion inte är tillräckligt riktigt eller nåt. Och jag läser redan nu kanske 50% biografier, 50% annat, vad ska jag då läsa sen om jag får leva 44 år till? Fast det är inte för att jag tycker att fiktion inte är riktigt, det är för att det finns så många intressanta människor att läsa om. Just nu Astrid Lindgren för nu när pappa läst boken har jag tagit den med mig hit.

    SvaraRadera
  4. Mja, slukar biografier är väl lite att ta i. Men visst gillar jag dem. Måste konsultera min läslista, har inte särskilt tänkt på om biografier överväger. Jag tror inte det.

    Har faktiskt aldrig gjort reflektionen att man övergår till att läsa biografier som äldre! I tonåren (då jag ju var erkänt pretto och brådmogen) läste jag biografier över så skilda personer som Piaf och Tolstojs hustru. Den senare förmodligen lånad av mamma.

    SvaraRadera