2015-07-30

Svar på tal

Jag försöker prata med pappa i telefon, mobilnätet krånglar, han babblar på och hör inget av mina inpass, jag får inte en syl i vädret. Samtidigt får Q och Y för sig att de A) ska rosta bröd B) ska diska stenar de plockat på stranden. Det luktar bränt och skvalpas med vatten och diskmedel. O är uppe på ladutaket.

När samtalet är slut är jag också det, av stress och irritation.

Jag: Hörni, någon gång i veckan behöver jag få prata med morfar i lugn och ro och höra hur han mår. Varför måste ni sätta igång med tusen olika grejer precis samtidigt?

Y: Annars är vi ju inte tysta!

2 kommentarer:

  1. Helga, jag har gjort en header till din blogg. En kul grej, som en liten hommage för att jag så ofta läser här. Hör gärna av dig till mig så kan jag skicka den, men jag behöver en mejladress. Bästa, Janina

    SvaraRadera
  2. Men vad du är rar! Funkar det att mejla till min Gmail?

    helgaqocho@gmail.com

    SvaraRadera