2015-09-17

Alla är sjuka

Här råder fullt kaos. Efter en ganska dålig natt, jag somnade gott men väcktes efter någon timme av Q som blödde näsblod. Det gör han ofta när han är förkyld.

Q somnade om men inte jag, jag läste i några timmar. Tänkte på pappa och undrade om han var vaken.

Klockan sju studsade Y ur sängen. Jag hostar mindre nu, jag vill gå till skolan! Helt sant, men ännu en dag får han vara hemma.

Då började O hosta, det värsta anfall jag har sett och hört, han fick inte luft. När det var över enades vi om att söka vård.

När jag skriver detta har han varit på vårdcentralen och kollat sänka och bakterier. Allt är okej, det är bara en sällsynt elak hosta.

Utan mamma hade jag gått under, men hon är också förkyld och behöver snart få åka hem.

Själv ligger jag i sängen med huvudvärk och hosta. Borde försöka sova men kan inte. Vill till pappa men är rädd att smitta honom, fast det lär jag väl redan ha gjort.

Imorgon ska jag till företagshälsovården och träffa en läkare. Jag pratade med den underbara sköterskan idag, hon var lika fantastisk som alltid.

Ett andetag i sänder.

4 kommentarer:

  1. Vila dig. Skicka ett vykort till pappa i stället.

    SvaraRadera
  2. Nä, jag tog Alvedon och Ipren och åkte till pappa. Det var skönt, jag mådde bättre av att
    A träffa honom
    B komma hemifrån

    SvaraRadera
  3. En minut/timme/dag/stund i sänder låter bäst. Tänker på er och önskar att allt går på bästa sätt. Hur det än går.

    SvaraRadera
  4. Det har inte fungerat att kommentera från telefonen.

    Jag sänder dig mina varmaste tankar. Och sörjer med dig och gläds med dig för de vackra fina närvarande relationerna du har.

    Och nu hoppas jag på snabb tillfriskning för alla förkylda!

    SvaraRadera