2015-10-01

Plötsligt händer det

Efter några kvällar med total cirkus, bråk och skrik, bestämmer vi oss för att dela på barnen. Y har alltid varit kvällspigg men på sistone har han verkat trött. Kanske beror bråkandet helt enkelt på trötthet?

Y får gå och lägga sig tidigare och somna i dubbelsängen. Q får vara - inte uppe, men vaken lite längre. Pojkarna lyssnar till planen och accepterar. Det är rättvist.

(Rättvisa står högt i kurs hos oss just nu.)

Jag läser en stund för Y i min säng, medan Q läser i sin egen. O nattar Y medan jag läser för Q. Till min förvåning gäspar han stort efter bara ett kapitel. Jag skyndar mig att släcka och sitter en stund på hans sängkant tills han sover djupt.

Jag går ut och tittar på klockan. 19:53. Tror knappt mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar