2016-02-08

Sjukt trött

Sitter på tunnelbanan på väg till kören och vill bara vända hem igen. Eller nä förresten, jag längtar inte hem till man och barn och plikter heller.

Hoppas att det bara är post-influensatrötthet, alla säger att den kan sitta i ett bra tag. Idag sov jag en timme på morgonen efter att O och barnen gått, sov tjugo minuter på soffan innan de kom hem. Däremellan jobbade jag mina fyra timmar i snigelfart.

Förutom influensan är det väl röjningen som spökar. Den tar kraft. På söndagen bar vi ut en massa skräp vilket var betydligt jobbigare än att bara sortera, jag behövde sitta ner och vila mellan rundorna medan O sprang.

Nåja. Det går väl över. Men tror någon att jag blivit klädsamt slank på kuppen, sådär som man läser om att folk blir av att krisa och sörja, då tror man fel. Mina stenåldersgener förnekar sig inte.

Apropå det så hinner jag nog med en kaffe och kardemummabulle före kören. Näjabaraskoja.

2 kommentarer:

  1. Kära Helga
    Kan ni inte hyra in en städ/saneringsfirma snart? Gå in och och plocka ut det som känns viktigt och be dom hiva resten? Man måste inte göra allt själv.... Hls Helen

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke! Jo, det är snart dags för en firma. O är arbetsledare för detta projekt och jag litar på honom. Att vi själva bar grejer i söndags var mest för att få lite tomma ytor och svängrum i lägenheten. Som O sa, hade vi inte fått ut det där lasset med skräp hade vi inte kunnat jobba effektivt utan bara flyttat runt saker.

    Det är en så svår avvägning också! Pappas arkiveringsmetod gör det heller inte lättare. Han sparade på nästan allt, och det ligger blandat, värdelöst med fint, saker från olika tidsåldrar. Jag är ganska säker på att det fanns en logik från hans sida för han var trots sitt slarv en systematisk och logisk person. Men det är bara ibland som jag skönjer logiken!

    Vidare är det tydligt att han tappade kontrollen under de sista åren. Innan dess är saker ganska prydligt arkiverade och undanställda. Det hela växte honom över huvudet helt enkelt.

    Vad jag menar är att det inte är så lätt att plocka ut det som är värt att spara, för det ligger begravt i så mycket annat. Men visst har du rätt.

    SvaraRadera